2.10.13

Els convini japonesos ara apunten a la gent gran

Explicava aquest matí a la ràdio un periodista del diari econòmic Nikkei que les grans cadenes de convini (botigues on hi ha una mica de tot obertes les vint-i-quatre hores) han començat a reorientar les seves estratègies per a captar els ancians, un segment que no para de crèixer a la població japonesa. Fins ara, el client principal d'aquestes botigues és la gent jove, soltera i que viu sola. No sembla que hagi de deixar de ser així a curt termini, però ara comença una guerra entre botigues per atraure i fidelitzar aquest altre grup, que sovint té diners i unes necessitats de consum específiques. Precisament, amb molta gent gran vivint sola i amb mobilitat reduïda, una part important de l'estratègia és la millora del servei de lliurament de la compra a domicili. A més, per fer més atractiva l'entrada a les botigues a aquells ancians que s'ho puguin permetre, diuen que augmentaran el nombre de dependents d'edat.