16.3.12

UNIQLO obre megabotiga multilingüe a Ginza


La cadena de roba UNIQLO ha obert avui una botiga de 12 pisos i gairebé 5.000metres quadrats de superfície a Tòquio, concretament al carrer principal del barri de Ginza, conegut per ser seu dels establiments més sofisticats i luxosos del país. Serà la botiga més gran de la cadena i tindrà personal capaç de parlar en anglès, coreà, xinès, espanyol i francès.
L'empresa té l'origen als anys 80 a Yamaguchi, prop d'Hiroshima, a uns 800 quilòmetres de Tòquio. El seu èxit s'ha basat en la producció barata dels seus productes a la Xina però amb disseny i control de qualitat japonesos. Mentre al Japó moltes botigues i grans magatzems seguien apostant per multitud de marques a preus exclusivistes, les botigues de UNIQLO només venien roba de la seva marca amb una molt bona relació entre preu i qualitat.
El 1994 comptava amb 100 botigues al Japó. Avui són unes 800, i 200 més a la resta del món (més de la meitat a Corea del Sud i la Xina). I amb perspectives de seguir creixent i esdevenir una empresa global. L'obertura de la súper botiga multilingüe al barri del luxe de Tòquio és significativa. Es dissenya al Japó, es produeix a la Xina i es ven al món, amb botigues repartides en cada vegada més països, i ara també al Japó mateix. 
Per què? Perquè, fins el nyap de Fukushima,el nombre de turistes estrangers no havia deixat d'augmentar. Amb el iuan xinès revaloritzat i el ien a la baixa és fàcil que es recuperi la tendència.