27.3.05

El pavelló d'Espanya triomfa a l'Expo 2005

El pavelló d'Espanya triomfa a l'Expo 2005. El recinte és un dels més visitats durant els primers dies de la mostra. Els castellers i un bar dedicat a les tapes causen furor entre els japonesos

JORDI JUSTE.NAGAKUTE / ENVIAT ESPECIAL
El pavelló d'Espanya s'ha convertit en un dels més concorreguts durant els dos primers dies d'obertura al públic de l'Expo 2005 Aichi Japan, la primera exposició universal del segle XXI, que es va inaugurar divendres passat.El públic, majoritàriament japonès, ha desfilat sense parar per la seu de la representació espanyola, on les tapes i els castellers s'han convertit en dues de les estrelles principals. Les imatges de les torres humanes provoquen l'admiració dels assistents, mentre el bar funciona al límit de la seva capacitat.
INTERIOR DE CATEDRAL
El pavelló d'Espanya té una cridanera façana en forma de gelosia de colors i una estructura interna que pretén reproduir la de les catedrals. Així, està dividit en una nau principal, on es projecten audiovisuals sobre el patrimoni natural i cultural, i unes capelles, o sales temàtiques, més petites, adjacents.Entre aquestes últimes hi destaca la batejada com El giny, on s'exposa una rèplica del robot Ptinto, desenvolupat en el Centre d'Astrobiologia per recollir mostres a Mart. També està tenint un gran èxit la capella coneguda com a Paradisos cultivats, centrada en la indústria agropecuària, amb una falla de l'horta de Javier Mariscal --Gambrinus inclòs-- penjant del sostre; juntament amb la de Don Quixot, on es poden veure mostres d'art inspirades en l'obra de Cervantes.
SAMARRETES DEL BARÇA
Altres sales temàtiques són Herois contemporanis, que mostra objectes relacionats amb les estrelles de l'esport espanyol, com samarretes i trofeus del Barça i el Madrid, la jaqueta verda conquistada en el Masters d'Augusta per Severiano Ballesteros i un casc de Dani Pedrosa, i La Festa, on es passa un audiovisual antropològic de Basilio Martín Patino.El pavelló disposa d'una botiga de la marca Loewe i l'esmentat bar de tapes, dirigit pel xef català Josep Barahona i que compta amb creacions expresses de famosos cuiners espanyols, com Ferran Adrià, Juan María Arzak, Martín Berasategui, Santi Santamaria, Joan Roca o Carme Ruscalleda.
La presència espanyola a la fira Aichi 2005 compta amb un pressupost de 24 milions d'euros i no es limita a les activitats a dins del pavelló. Així, durant els sis mesos que dura l'esdeveniment se celebraran en diferents indrets del Japó exposicions, espectacles i trobades professionals que tenen com a objectiu enfortir la imatge d'Espanya al país nipó.
Noticia publicada a la pàgina 29 de l'edició de 3/27/2005 de El Periódico